Alla inlägg under november 2009

Av Abbe & Lingon - 28 november 2009 11:00


           Voff voff


Nu när vi är två hundar här i huset så händer det lite mera saker än innan. Titta bara på dessa bilder:

                Lingon sover och husse kunde inte låta bli att ge honom ett täcke

 

               Här ligger jag själv och håller koll på den lille krabaten

 

Ja okej då, dessa bilder sa kanske inte så mycket men matte och husse säger att det går lite väl fort (oftast) när Lingon och jag rör på oss och gör saker. Vi fastnar på många bilder men de är lite dåliga.


Nä nu vaknade visst Lingon till bästa kolla så han inte gör något dumt nu. Ungefär så här:

                 "Täcket" funkar bra att kampa med tycker Lingon....


Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 27 november 2009 10:38


            Voff Voff

Igår hände något konstigt som jag inte är helt säker på var bra. Matte och husse lämnade av mig på djursjukhuset igen för att jag skulle genomgå en ny hältutredning. Hoppas de hittar något denna gången.....


När de till slut hämtade mig och vi kom hem (husse var det som hämtade mig) så möttes jagg av den här:

 

Inte för att han låg sådär lugnt och stilla när jag kom hem, men ändå. Så här ser han ut, den nyaste familjemedlemmen. Emmaline´s DJ Lingonräser heter han enligt papperna men Lingon ska vi kalla honom.

Denna lilla krabat skall veta sin plats tycker jag men det verkar ibta matte och husse hålla med om.

   

    Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 23 november 2009 12:05


            Voff Voff

Ja då har man slutat med medicinen igen då. Hoppas vi slipper den i framtiden också. Jag tycker inte det är så kule när husse eller matte kommer och bänder upp gapet på mig för att trycka ner ett piller som smakar illa. Men det skulle ju vara bra så efter lite trevande kom vi ganska så bra överrens jag och husse om hur man skall göra.


Ni får idag en bild på en trött matte som jag har krupit ner till, matte fanns sig väldigt snabbt i situationen och gosar tillbaka ganska så rejält.

 

                Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 18 november 2009 19:15

            Voff voff


Så då var det dags igen att titta i husse bildgalleri från den senaste tiden och visst finns det några härliga bilder.


Första bilden ut är lite av en klassiker. Som ni vet så kan man ju inte ligga hur som helst när man vilar eller sover. Just den här gången så har jag myst en del med filtarna som jag hittade i soffan. När det blev lite för varmt (husse var snäll och la en filt över mig) så jag rullade runt lite och efter lite arbete hittade jag den perfekta ställningen, iaf för nu.

 


Bild nummer 2 är bara helt riktigt bra. Som ni kanske ser så måste man ju vakta lite på husse emellanåt. Han kan ju smita iväg när som helst, men inte när man har en tass på honom.....

 


Och så har vi inläggets sista bild. Jag vet inte riktigt hur man ska förklara den här bilden mer än så här: När man har vilat ett bra tag i soffan så måste man ju sträcka lite på sig, men det är ju jobbigt att gå ner från soffan så jag passade på att sträcka på nacken. Tyvärr så var det rätt så skönt vilket resulterade i att jag somnade lite och då var matte snabbt framme med kameran.....

 


          Voff voff


Mys

Av Abbe & Lingon - 15 november 2009 16:30


            Voff voff


I ett försök att lätta upp stämningen i höstmörkret har jag samlat på mig lite bilder som husse och matte har tagit sedan en tid tillbaka. De föreställer väl oftast mig själv då jag ligger och vilar.


 


 

På nästa bild ser ni hur det ser ut när jag väntar på att matte ska blir klar med hoppträningen av den stora vovven.

 


Nästkommande bilder är tagna hemma hos husses mamma och där finns det en stor svart sak, de ska vara en labrador och det kan nog stämma. Men jag tycker allt att han har lite dålig koll på sina märgben....

 

Det syns inte på bilden men jag tuggar på ett ben och har högertassen på det andra benet. Det gäller ju att ha koll på benen så att inte den svarta hunden tar de ifrån mig.


Vi kan vara sams också, främst då min matte vill att vi ska sitta på kommando. Och visst kan vi det båda två, vi kan t o m sitta stilla så länge att husse han få oss på bild.

 


Nä nu är det nog dags att lämna ifrån sig datorn igen till husse så han hinner läsa sin mail innan vi ska gå ut.

          Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 12 november 2009 19:12

            Voff voff

Tack vare ett usb-minne har husse lyckats med följande film:





Hoppas ni tyckte den var rolig Skrattande


Av Abbe & Lingon - 12 november 2009 17:50


           Voff och gläfs

Äntligen!!!

Idag så kom husse dator (som varit på lagning) med posten. När han satte igång den verkade allt som vanligt och det var frid och fröjd. Men något stämde inte riktigt, det gick inte att komma ut på internet!!! Efter ett jäääääääätte långt samtal med någon konstig människa (husse pratade i tungor tror jag) så fick jag reda på att WLAN-kortet saknades. Utan det kan man inte komma ut på nätet hos oss för vi har bara trådlöst nätverk.


Så ingen bild eller film idag heller. Men jag lovar, det kommer snart en film som visar att jag har lärt mig rulla runt.


   Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 5 november 2009 19:17


            Voff Voff!

I måndags var sista dagen jag fick min medicin så nu hoppas vi på att kroppen (tå-leden) har läkt så man kan börja röra på sig igen. Jippie, husse och matte kan intyga hur roligt jag tycker det är att få röra på sig.


Så en hälsning till min kompis Jansson: Snart kan vi gå på promenad tillsammans, om jag håller...

Presentation

Omröstning

Vad är det värsta din nyaste familjemedlem har förstört?
 Skor, gärna Italienska läderskor
 Tapeten
 Soffa och/eller fåtölj
 Bord och/eller stolar
 Kablar och/eller sladdar
 Kläder
 Övrigt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards