Alla inlägg under maj 2010

Av Abbe & Lingon - 12 maj 2010 21:14

Idag har jag, Lingon, lånat bloggen av Abbe igen!


Har precis kommit hem från något helfestligt som matte och husse tog med mig på.. Kvällen började med att vi åkte till stallet och tog hand om mattes hästar. Efteråt åkte vi dock inte hem som vi brukar göra, utan fortsatte ut på motorvägen. När i kom fram fanns det andra whippets, inte bara en utan flera... Dessutom skällde de en massa och sprang efter något konstig vitt. 


En stund senare blev det min tur att springa efter det där vita.. Åhh, vad kul det var!! Jag fick springa en kort bit av banan och landa i sandgropen flera gånger. Matte och husse sa att jag var lite tveksam på vad det var jag jagade först men de två sista gångerna var det inget snack om saken, det var trasan jag jagade!! Sista gången gjorde jag en riktig rivstart efter den.. Matte försökte sig på att fota, men om ni frågar mig så var hon ingen höjdare på det där. Vi får väl se om hon lyckas bättre nästa gång? Kul var det i alla fall att springa!

             


Matte vill också att jag visar dessa, hon tycker tydligen att det är de bästa bilderna på mig på länge. 

  

Av Abbe & Lingon - 10 maj 2010 21:45

             Voff

I söndags förmiddags så åkte jag, husse och Abbe ut till en kompis från valpkursen och där hände det grejer.


Oj vad kul jag hade detmen jag blev lite sur till en början för då fick Abbe följa med husse på äventyr. :(


Men efter ett tag så kom de tillbaka och då var det min tur att gå på äventyr :D och vilket ävnetyr det var då.

Vi kom till en plats där det fanns en del blod och marken var uppriven, mycket intressant!!!! Husse tyckte att jag skulle släppa det härliga som hade hittats och visst kunde man väl göra det för det fanns ju ett spår att följa ifrån detta härliga ställe. Med nosen i backen och ett ihärdigt jobbande där jag gick fram och tillbaka i små små lover så hittade vi mera blod ute på ängen....

           Ser ni blodfläcken på stenen som jag har passerat???  


  Full fart över stock och sten, inga hinder är för stora här inte!

  Till slut så hittade jag något konstigt där på ängen, det var intressant men konstigt. När husse sedan plockade upp den och visade att det var okej att leka med den så visste lyckan knappt några gränser. Det var då jag förståd att det var den här vi var ute och letade efter :D

               Nämen! Vad är det som ligger här?????

                                   Titta vad jag har!!!!!!!!!!!!

                        Ska den verkligen hänga här???      

                   Bäst jag tar den så vi inte tappar bort den igen ;)

 

Sann lycka! En stolt whippet som triumferar med sitt byte och får springa runt på fältet helt obehindrad. Life´s good!


   

Som grädde på moset fick jag också leka lite med Fajt, en jämngammal Jämthund. Men han är allt lite klumpig i svängarna ;)     

Av Abbe & Lingon - 9 maj 2010 18:36

             Voff Voff

Idag har jag gjort något som det var vääääldigt länge sedan jag fick göra, nämligen gå ett viltspår! En av kursdeltagarna från Lingons valpkurs lägger själv ganska mycket viltspår för att träna sina eftersökshundar och idag fick jag och Lingon gå var sitt spår. Mitt spår lades kvällen innan så det hade en liggtid på ca 12h och som den gamla championen man är borde man väl klara av det?!?!!


Och mycket riktigt, det började kanon för mig. Så bra att husse inte lyckades få en enda bild, inte för att det gick så fort utan för att husse behövde ha koll på sina fötter och det är ju inte så roligt med bakbilder. Efter ca 300m tappade jag spåret och husse tyckte jag var allmänt okoncentrerad och efter lite letande kom svarat. Jag hade inte hunnit gå på toaletten tillräckligt innan, klart man blir lite ofokuseread då. Efter det så hade vi lite svårt att hitta tillbaka till det riktiga spåret, jag hittade mycket färskare rådjursspår som jag försvann iväg på en del....

 

Men när jag väl kom tillbaka till blodspåret så var det bara full fart framåt med nosen i backen och jag gjorde 1-2 meters lover för att hålla koll på spåret. Nu snart så är vi strax framme, bara över lite berghällar och genom en sänka sedan så fann jag den, äntligen! Spåret var mellan 6-700 meter långt och gick i en stor äng med massa kor. Så det fanns ju många goa dofter att ha koll på :D

                                  Precis framme vid klöven!!!

 

Efter ett lyckat spårande så blir man lite trött i skallen och det har tagit mig halva dagen att orka göra någonting mer. Lingon får berätta själv hur det var att gå sitt första viltspår. Jag vet att husse fick en massa bilder på honom iaf som inte var bakbilder iaf ;)


             Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 7 maj 2010 21:25

Jaha, då var även denna vecka avklarad och bland det roligaste som har inträffat för mig och Lingon är nog att vi har varit hos Ida en dag. Men att matte har varit hemma med oss har också varit trevligt.


Husse hittade idag en fästing på mig som hade hunnit sätta sig och drick lite blod, usch!!! Jag vill inte ha fästingar.


Som en bra avslutning på veckan så fick husse en rolig bild av en övertrött Lingon.

  Visst är han goe det lilla bäret....


             Voff Voff

Av Abbe & Lingon - 4 maj 2010 09:45

            Voff Voff


För ett lite tag sedan så fick jag möjligheten att leka med Sascha igen. Har inte gjort det sedan nyår. Då var hon lite större än mig och hade inte samma problem som jag med all snö. Men denna gången var det andra förutsättningar, jag har hunnit bli 7 månader och vi var i ridhuset och lekte. Film se nedan:


Som ni ser så kunde hon inte springa ifrån mig och då tyckte hon inte det var så roligt att leka, men hon var också ganska trött. Sascha hade varit med sin matte ute på galopptur så hon var ganska trött från början. Men jag hade jätteroligt i vart fall.

Av Abbe & Lingon - 2 maj 2010 12:50

           Voff Voff


Innan den senaste veckans goa värme kom och satte fart på våren togs denna bilden på Lingon:

 

Observera att han ligger på en dunväst ovanpå en dator som ligger och skräpar i fotäljen. Lingon var helnöjdöver sin placering i fotöljen, därifrån kan man se hela vardagsrummet men framför allt så var det mjukt och varmt...


           Voff Voff

Presentation

Omröstning

Vad är det värsta din nyaste familjemedlem har förstört?
 Skor, gärna Italienska läderskor
 Tapeten
 Soffa och/eller fåtölj
 Bord och/eller stolar
 Kablar och/eller sladdar
 Kläder
 Övrigt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards